dinsdag 30 maart 2010

Eva aka...

Pechvogel
1) Iemand wie alles tegenloopt
2) Ongelukskind
3) Ongeluksvogel
4) Onnozele hals
5) Persoonsbenaming
6) Schlemiel
7) Wanboffer

Want zolang ik me kan herinneren gaan er meerdere zaken bij mij zoals ze bij andere niet zouden gaan. Een voorbeeld daarvan is de meterslange lijst van blessures en blunders in de database van het Rode Kruisziekenhuis. Of de eindeloze zoektochten naar spullen die ik niet willens en wetens kwijtgeraakt ben maar gewoon verdwijnen. De boetes van instanties die niet altijd mijn schuld zijn, vaak niet zelfs.

Maar toch kan ik zeggen dat ik erg gelukkig ben. Ik weet dat mijn leven zo in elkaar steekt en ben dan ook nooit, in tegenstelling tot mijn omgeving, verbaasd als mij dit soort onoverkomelijkheden overkomen. Want dan spaar ik me een ongeluk voor een te gekke snowboardtrip en dan ben ik lekker bezig met mijn skills verder ontwikkelen, dan doe ik de gordijnen open om het heerlijke weer te aanschouwen op dag 2 en dan gebeurd er het volgende: de gordijnroede, die aan 1 kant geen stop heeft zitten, knalt naar beneden op mijn blote voetje en heeft tot gevolg dat ik in tranen uitbarst, 2 dagen niet kan snowboarden en hoop dat mijn teen niet voor altijd een bebloed cocktail worstje blijft.




En ondanks de nodige tranen en woede zet ik me erover heen en zorg ervoor dat mijn humeur niet mijn zuurverdiende vakantie verziekt. Al zou het betekenen dat ik de komende dagen sleeënd de pistes af zal gaan. 1 gelukje, ik kan mijn snowboardschoenen nog aan dus de sneeuw kan ik trotseren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten