donderdag 18 juni 2009

YeeeEEEEEES!!

Niets kan ik mij nog herinneren van de lessen biologie behalve mevrouw Staalduinen. Ze gaf ons ook verzorging maar aan de kleur van haar tanden, geur van haar lijf en pannenkoeken onder haar armen te zien, had ze er beheurlijk kaas van gegeten. Zo eentje die, wanneer je de koelkast open doet, een lucht verspreid waar je tegen aan kan leunen.

Maar wat ik nog wel weet is het lokaal waar we les hadden. Het lokaal had een balkonnetje waar je met een trapje heen kon. Boven bevond zich een waar rariteiten kabinet met spulletjes in potjes, houten plankjes met vastgespijkerde dieren en ledematen en, het vetste van allemaal, een bovenlijf op een sokkel die je van al zijn ledematen kon ontdoen. Wat hoopte ik dat ik ooit zo'n ding in mijn bezit zou krijgen.

Ik hield van de Hema, om de stijl, de prijs, het assortiment, maar ik loop daar verdomme die winkel door, zie ik dit:




Mijn geluk kon niet op! Hij is wat klein maar ik hou val spulletjes en dit is, voor alsnog, wel een koning in mijn collectie. Wanneer iemand ooit een groot exemplaar tegenkomt, ik betaal je terug!

Heeft er Patta veel zin in!

Patta, de schoenenwinkel der schoenenwinkels, bestaat 5 jaar. Ook dit is een reden voor een feestje. Daarom kaartje geregeld, huisgenoot aan de kraag meegevat en zwetend gevierd dat ik er nog nooit iets heb gekocht.





De drank is gratis, er staan een aantal koelkasten gevuld met Heineken en aan de bar worden Guggenheimers geserveerd. Veel drank betekent veel pissen en veel pissen betekent veel doortrekken, but then not.




Op naar de volgende 5 jaar, dus blijf kopen en ik zie je nog.

donderdag 11 juni 2009

Fresh Fruits





Fresh Fruits ofwel de Harajuku uit Tokio, ze zijn een inspiratie voor velen. Ik vind ze ook geweldig! Maar ik vind wel dat alleen Aziaten zich zo'n pakje kunnen laten aanmeten. Op de plateauzolen na toch veel losse stukken om mee te variëren in combinatie met onze sobere Nederlandse basics stijl.

En ik heb ook mijn eigen Fruit die een inspiratie is voor velen. Deze Franse vrucht maakt, nogmaals, goddelijke dingkies op zijn BBQ. Dus heb je nog geen vorkje meegeprikt? Doe dat dan als de sodemieter want het seizoen is allang begonnen. Van gemarineerde kippenvleugels, tot op Indiaans cederhout gebakken zalm, van Girbaud's Frans zacht lam, tot hete mango met (niet van de BBQ) Frozen Dutch ijs. Zo blij met deze BBQ-prins, naja zeg maar Koning.




Ik hoop door al deze inspiraties te combineren zelf een inspiratie te kunnen zijn voor andere zaadjes, zo van die vruchten, die dan een struikje worden, naja, je vat het maar.

zondag 7 juni 2009

Ik word altijd wakker...

... met een wijsje in mijn hoofd, loop de hele dag te zingen en te fluiten. Maar er is nu een hype gaande waardoor ik word beperkt in het hebben van een liedje in mijn hoofd, namelijk de MP3 spelers op een telefoon.

In de tram, op straat, zelfs in mijn klas, iedereen schijnt het nodig te vinden andere hun crappy muziek te laten horen want is de muziekstijl al niet verschrikkelijk, dan is het het geluid wel dat uit die boxen komt. Ik vind het werkelijk waar not to do! Want heb ik zelf iets tofs in mijn hoofd, word het eruit gebruld waardoor ik vervolgens met een nummer dat ik niet herken door de kwaliteit achter blijf.

Hier dan hèt nummer waardoor mijn skills van binnens-hoofd-zingen drastisch vooruit gegaan is:


donderdag 28 mei 2009

Nog steeds best wel zin in

Ik heb even niet gepost en dat kwam door alle dingen waar ik best wel zin in had. De verjaardag van mijn moeders, another crazy monday, de schooldisco en nog meer van dit soort tijdsverdrijfjes.

En er staan me nog meer leukheden te wachten. ik beloof dat als mijn camera weer vol is, ik er weer over post. Hier nog wel een foto van mijn best friend van school Ikram bij wie ik de zomer in Marokko ga doorbrengen.


dinsdag 12 mei 2009

Maandag is de nieuwe vrijdag

Waarom wachten tot vrijdag met feesten? Altijd die haat jegens de maandag! Waarom de week niet al leuk beginnen en zo de toon zetten voor de rest van de week?

Dit is mijn idee van de week leuk beginnen: bij mijn broeder eten die, ook als hij niet werkt, de lekkerste maaltijden op tafel weet te zetten. Samen met een aantal vrienden van hem en zijn liefste vriendin werd een heerlijke lentese maaltijd op tafel gezet met asperges, frisse aardappelpuree en een heerlijk lammetje.




Ivo was in charge of the toet en had een heerlijke sacher torte meegenomen. Helaas geen foto's van, wel de zoete herinnering aan die dikke chocolaag die aan het buitenste randje zat. Ik kan hem zo terug halen..

Maar toen ging het feest van start. De drank vloeide rijkelijk wat tot gevolg had dat onderstaande foto's gemaakt werden en ook het huiskamer dansen niet uit kon blijven.










Volgende week bij Sarah thuis met Teatske als kok! Ik zal voor de toet zorgen al ben ik bang dat ik afgelopen week niet kan overtreffen.

Evaleptisch, de final story

Uhm, nee dus, geen epilepsie. Wat dan wel? Geen idee, gewoon flauwvallen af en toe, daar doen we het maar mee. Ik moet wel regelmaat in mijn leven, zo zegt mijn neuroloog. Want regelmaat zorgt er voor dat je weet waar je aan toe bent, met flauwvallen niet dus dat sluit je daarmee uit. Had ik zelf zo geanalyseerd.

Ontbijt, brunch, lunch, borrel, diner, toetje, slaapmutsje, kom maar op met die regelmaat! Zin in!