zondag 10 mei 2009

Don't shit where you eat

Ik verbaas mij er vaak over als ik in tram 12 zit dat vanaf het Paul Krugerplein de rotzooi op straat toe neemt. Van een lullig lollypapiertje tot aan hele vuilniszakken, het hoopt zich langzaam op tot er van een leefzame omgeving geen sprake meer is. Maar ook buiten Den Haag en haar schilderswijk wordt er natuurlijk troep gemaakt.

Een week na Koninginnedag stonk onze hoofdstad bijvoorbeeld nog steeds naar pis en ook het Lowlands festivalterrein heeft een jaar nodig om bij te komen van de 3-daagse afslachting die wij als bezoekers ieder jaar weer aanrichten. Nu al zin in! Maar ook toen ik vanochtend in de trein richting Den Haag stapte kwam ik tot de ontdekking dat de vuilnisplek rond om het Hollands Spoor zich tot bij Leiden had verplaatst. Wat een troep! Ik dacht serieus dat er iets onheilspellends gebeurd was. Maar niks was minder waar, gewoon een persoon die wat minder waarde hechtte aan zijn/haar magazines, waar ik deze juist uiterst zorgvuldig bewaar, sorteer en dus spaar.





Ook geen gevecht wat ik wel later aantrof bij Zoetermeer Voorweg Laag. Bloed jij eens ergens anders man, ook dit is best ASO!




Maar waar gaat het heen met onze wegwerpmaatschappij? We zijn al een samenleving geworden die schoenen weg gooit i.p.v. ze naar de schoenmaker te brengen wanneer er na een feestje wat draadjes los zitten, maar laten we ons dan voornemen dat dit in ieder geval in een vuilniszak is, op de juiste plek, op de daarvoor afgesproken dag. Dan houd je je eigen buurtje schoon want een beter milieu begint, bla bla. Je begrijpt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten