Serieus, ik kijk net naar De Wereld Draait Door en in De TV Draait Door zie ik een reclame uit mijn jeugd, die van Yogho Yogho. Wat vond ik die ontzettend grappig toen en nog steeds (kijk de kinderen houden je jong post) krijg ik de slappe lach om deze belachelijke reclame. Jammer dat de reclames nu allemaal zo verantwoord zijn, ik mis deze nonsens!
maandag 20 april 2009
There's no business like show business

Ik treed al vanaf 1985 op. Het begon met een onschuldig showtje toen ik net geboren was waarbij ik direct lachtte naar mijn moeder en mijn duim op stak. Dit was het begin van mijn carrière en samen met mij werd de signature move geboren. Ik ontwikkelde mijn skills zodat er op iedere verjaardag een show kon worden opgevoerd om de gasten te entertainen en mijn fanclub groter en groter werd. Toen ik vorig jaar van Babiche een smsje kreeg met de vraag of ik beroemd wilde worden door middel van het presenteren van I love Den Haag twijfelde ik dan ook geen moment. Dit werd het begin van een grandioze cv waardoor ik bij iedere zender binnen zou kunnen komen als getalenteerde presentatrice.
Nou deed de situatie zich voor dat BNN op zoek is naar een sterretje. Klinkt wat denigrerend, ik weet, maar zeker de moeite waard om te proberen. BNN is wat dat betreft wel de zender die aansluit bij mijn persoonlijkheid dus de place to be. Ik meld mij aan, voor de fun want ik weet dat de kans heel groot is dat heel tv kijkend, op Yolanthe willen lijkend, TMF aanbiddend Nederland zich hiervoor gaat aanmelden en dat deze mensen ook vaak ver komen in dit soort talentenshows. Kijk maar naar X-Factor, Idols, Holland has got talent meuk. Maar goed, ik kreeg vrijdag een mail waar in stond dat ik bij de beste 800 aanmeldingen zit van de 8000 en nu op zondag 3 mei auditie mag doen voor de jury, onder leiding van Bridget Maasland. Ook een Haagse dus misschien is dat in mijn voordeel. De auditie mag zo'n 15 seconde duren dus voor mij genoeg tijd om al mijn skills uit de kast te trekken, NOT! Dat wordt dus plannen en 1 strakke show neerzetten.
Check de ontwikkelingen op 3 mei en mocht het zover komen, stem op mij!
Aye-ties
Ik ben de laatste tijd down met de 80's omdat dit de jaren zijn waarin ik op de wereld ben gezet. Precies in het midden ('85) zoals ik dat het liefste heb. Ik hou van die jaren 80 mode, muziek, mentaliteit ofwel stijlen. En gelukkig zijn er meer mensen om mij heen die dit oppikken zodat ik in mijn behoefte voorzien word.
En nu lijkt zelf MTV terug in de tijd te gaan met behulp van deze vette Habbekrats clip. Ik ben helemaal in mijn element! Laat de demonstratie tegen de kruis-raketten maar komen! Mag ook de JSF zijn!
Helaas nog niet in te sluiten thanks 2 Topnotch...
De levensgenieters
- levensgenieter´ le - vens - ge - nie - terde -woord (mannelijk)levensgenietersiem. die zich het leven zo plezierig mogelijk maakt
- LEVENSGENIETER-bon vivant -bon-vivant -bourgondiër -genotzoeker -Persoonsbenamingen
Dit stel behoord dus tot bovenstaande categorie. Eva en Julien doen er alles aan om hun eigen leven maar ook elkaars leven zo plezierig mogelijk te maken. Niet geforceerd, het gaat vaak vanzelf en heel impulsief.
Zo ook afgelopen zaterdag. Er lag nog een vis in de vriezer en Jules' inspiratie om hier een heerlijke in krant verpakte BBQ-sensatie van te maken was het begin van waarschijnlijk één van de beste BBQ's die ik dit jaar ga hebben. Al zijn vrijwel alle BBQ's waar Jules een aandeel in heeft niet te versmaden. Ik haastte mij naar de supermarkt en de visboer voor ingrediënten voor salade en de beste garnalenspiesjes die ik in tijden gegeten had terwijl Julien de vis zorgvuldig gekruid in een krant verpakte en de BBQ aan stak voor deze heerlijke lunch/vroeg diner.
De BBQ werd afgesloten met een Festini mini perenijsje (want de lekkerste) en nog uren chillen in de zon op de fatboy!
Wij doen onze naam als levensgenieters weer eer aan met deze zaterdag, op naar de meivakantie volgende week! Zin in!
Kinderen houden je jong
Ik heb twee moeders die allebei in het onderwijs zitten. Mijn biologische moeder geeft les in het basisonderwijs en mijn meemoeder geeft les op een middelbare school. De bewering dat kinderen je jong houden is bij beide moeders goed van toepassing. Het verschil tussen de leerlingen lees je hier ook aan af. Eveline, die van het basisonderwijs, is af en toe ook net een kind wat betreft de grappen en ik kan dan ook ontzettend met haar lachen om bijvoorbeeld Jan met de korte achterlul achtige opmerkingen.
Met Wendelien daarentegen kan ik weer meer over de straattaal achtige jeugd praten en ondanks dat dit er ook vaak niet al te serieus aan toe gaat, is zij weer wat volwassener en raadpleeg ik haar voor mijn issues waar ik tegenaan loop in mijn lessen. Want ook ik zit in het onderwijs. Ik ben zelf natuurlijk niet heel oud en vaak ook niet super serieus, maar de kinderen waar ik mee werk dagen mij uit mijn kinderlijke kant soms naar boven te brengen. Eigenlijk kan dit niet want ik ben toch de docent en moet mij erg verantwoordelijk gedragen maar soms wil het nog wel eens voorkomen dat ik dit aan het einde van de les overboord gooi en meedoe met mijn leerlingen.
Zo was ik vorige week woensdag het slachtoffer van een metamorfose van mijn friend Zeynep. Ze is ook beschikbaar voor feesten en partijen, zo zegt ze zelf, alleen dan wel tegen een redelijke betaling.
Dus laat je reactie achter wanneer je geïnteresseerd bent en ik geef het aan haar door.
woensdag 15 april 2009
..en ze zag dat het goed was
Je hebt van die relaties of vriendschappen in het leven die een leven lang duren maar op een andere manier beleeft worden dan hele explosieve vriendschappen. Wat ik hiermee bedoel zijn van die vrienden die je soms zelfs één keer per jaar ziet maar wat niet uitmaakt voor de spirit of vibe van de vriendschap, het voelt altijd goed.
Ik heb zo'n vriendin die ik heb ontmoet op mijn werk op school, Maltie Ramdajal. Zij heeft ervoor gezorgd dat ik niet doorsloeg in mijn anorexiagedrag en gaf me dan ook altijd te eten. En ik kan je verzekeren, dit eten was GOED! Malt werkt momenteel niet meer bij ons wat voor mij wel dodelijk is geweest voor de sfeer. Op een stagiaire Ikram na, heb ik met geen van de vrouwelijke collega's meer zo'n goede band waarbij alles gedeeld kan worden en waar we de schaamte, als deze al ooit in de weg stond, voorbij zijn.
Maltie heeft twee kinderen en woont samen met hen in een flat in Leidschendam. Eigenlijk super handig want ik stap bij mij de tram in en rij tot het eindpunt waar ik zo bij haar de flat in rol. Als ik bij Malt ga hangen, wat ook vaak slapen wordt, zorg ik dat ik niet gegeten heb want buiten de heerlijke hindoestaanse maaltijden heeft Malt ook altijd een kast vol snoep waar ik uit mag pakken wat ik wil.
Spelen met je eten? Geen probleem bij Malt!
Maar ik doe er ook iets voor terug, buiten het feit dat ik gezelligheid breng, maak ik ook dingen, zoals ik gister de binnenband van haar zoons fiets heb vervangen. Had ik nog nooit gedaan, ben er samen met zwager van Malt ook zo'n 3 a 4 uur mee bezig geweest maar we waren succesvol en de kid kan nu weer lekker op de fiets naar school. Want dat support ik!
dinsdag 14 april 2009
Het paasmysterie...
Eindelijk de oplossing voor wat the hell een paashaas en kippen met de wederopstanding van Jezus te maken hebben. Als kind dacht ik dat het alleen om de paashaas ging, pasen, paashaas, duh. Maar toen ik mijzelf in de wereld van de christelijke feesten ging verdiepen en erachter kwam dat ook kerstmis niets met de kerstman te maken had, dat dit zelfs een marketingstunt van Coca-Cola was, stopte ook het geloof in de paashaas die elk jaar eieren verstopte die door mij, soms zelfs een halfjaar later, gevonden moesten worden.
Maar nu eet ik een dag na de pasen een beschuit met paashagel en lees ik voor mij baanbrekend nieuws! Er staat op het pak beschreven wat voor mij zolang een mysterie is geweest. Er staat zelfs boven: "Leuk om te weten". Wat nou "leuk", super belangrijk al zeg ik het zelf!! Het verhaal is dus als volgt:
De paashaas was ooit eigenlijk een kip. Deze kip had een vervelende karaktereigenschap. Zij verstopte haar eieren. Ostara, de godin van de vruchtbaarheid en lente, zinde dat niet en veranderde de kip in een haas. Sindsdien mag de haas nog maar 1 keer per jaar eieren verstoppen.
En dat dat toevallig tegelijk valt met de wederopstanding van Jezus is dus puur toeval. Eigenlijk best handig ook, geven we nog een luchtig tintje aan deze christelijke gebeurtenis. Een dode man met spijkergaten zien lopen is namelijk wat mij betreft niet echt super gezellig.
Abonneren op:
Posts (Atom)


