maandag 20 april 2009

Kinderen houden je jong

Ik heb twee moeders die allebei in het onderwijs zitten. Mijn biologische moeder geeft les in het basisonderwijs en mijn meemoeder geeft les op een middelbare school. De bewering dat kinderen je jong houden is bij beide moeders goed van toepassing. Het verschil tussen de leerlingen lees je hier ook aan af. Eveline, die van het basisonderwijs, is af en toe ook net een kind wat betreft de grappen en ik kan dan ook ontzettend met haar lachen om bijvoorbeeld Jan met de korte achterlul achtige opmerkingen.

Met Wendelien daarentegen kan ik weer meer over de straattaal achtige jeugd praten en ondanks dat dit er ook vaak niet al te serieus aan toe gaat, is zij weer wat volwassener en raadpleeg ik haar voor mijn issues waar ik tegenaan loop in mijn lessen. Want ook ik zit in het onderwijs. Ik ben zelf natuurlijk niet heel oud en vaak ook niet super serieus, maar de kinderen waar ik mee werk dagen mij uit mijn kinderlijke kant soms naar boven te brengen. Eigenlijk kan dit niet want ik ben toch de docent en moet mij erg verantwoordelijk gedragen maar soms wil het nog wel eens voorkomen dat ik dit aan het einde van de les overboord gooi en meedoe met mijn leerlingen.

Zo was ik vorige week woensdag het slachtoffer van een metamorfose van mijn friend Zeynep. Ze is ook beschikbaar voor feesten en partijen, zo zegt ze zelf, alleen dan wel tegen een redelijke betaling.





Dus laat je reactie achter wanneer je geïnteresseerd bent en ik geef het aan haar door.

1 opmerking: