donderdag 28 mei 2009

Nog steeds best wel zin in

Ik heb even niet gepost en dat kwam door alle dingen waar ik best wel zin in had. De verjaardag van mijn moeders, another crazy monday, de schooldisco en nog meer van dit soort tijdsverdrijfjes.

En er staan me nog meer leukheden te wachten. ik beloof dat als mijn camera weer vol is, ik er weer over post. Hier nog wel een foto van mijn best friend van school Ikram bij wie ik de zomer in Marokko ga doorbrengen.


dinsdag 12 mei 2009

Maandag is de nieuwe vrijdag

Waarom wachten tot vrijdag met feesten? Altijd die haat jegens de maandag! Waarom de week niet al leuk beginnen en zo de toon zetten voor de rest van de week?

Dit is mijn idee van de week leuk beginnen: bij mijn broeder eten die, ook als hij niet werkt, de lekkerste maaltijden op tafel weet te zetten. Samen met een aantal vrienden van hem en zijn liefste vriendin werd een heerlijke lentese maaltijd op tafel gezet met asperges, frisse aardappelpuree en een heerlijk lammetje.




Ivo was in charge of the toet en had een heerlijke sacher torte meegenomen. Helaas geen foto's van, wel de zoete herinnering aan die dikke chocolaag die aan het buitenste randje zat. Ik kan hem zo terug halen..

Maar toen ging het feest van start. De drank vloeide rijkelijk wat tot gevolg had dat onderstaande foto's gemaakt werden en ook het huiskamer dansen niet uit kon blijven.










Volgende week bij Sarah thuis met Teatske als kok! Ik zal voor de toet zorgen al ben ik bang dat ik afgelopen week niet kan overtreffen.

Evaleptisch, de final story

Uhm, nee dus, geen epilepsie. Wat dan wel? Geen idee, gewoon flauwvallen af en toe, daar doen we het maar mee. Ik moet wel regelmaat in mijn leven, zo zegt mijn neuroloog. Want regelmaat zorgt er voor dat je weet waar je aan toe bent, met flauwvallen niet dus dat sluit je daarmee uit. Had ik zelf zo geanalyseerd.

Ontbijt, brunch, lunch, borrel, diner, toetje, slaapmutsje, kom maar op met die regelmaat! Zin in!

zondag 10 mei 2009

Don't shit where you eat

Ik verbaas mij er vaak over als ik in tram 12 zit dat vanaf het Paul Krugerplein de rotzooi op straat toe neemt. Van een lullig lollypapiertje tot aan hele vuilniszakken, het hoopt zich langzaam op tot er van een leefzame omgeving geen sprake meer is. Maar ook buiten Den Haag en haar schilderswijk wordt er natuurlijk troep gemaakt.

Een week na Koninginnedag stonk onze hoofdstad bijvoorbeeld nog steeds naar pis en ook het Lowlands festivalterrein heeft een jaar nodig om bij te komen van de 3-daagse afslachting die wij als bezoekers ieder jaar weer aanrichten. Nu al zin in! Maar ook toen ik vanochtend in de trein richting Den Haag stapte kwam ik tot de ontdekking dat de vuilnisplek rond om het Hollands Spoor zich tot bij Leiden had verplaatst. Wat een troep! Ik dacht serieus dat er iets onheilspellends gebeurd was. Maar niks was minder waar, gewoon een persoon die wat minder waarde hechtte aan zijn/haar magazines, waar ik deze juist uiterst zorgvuldig bewaar, sorteer en dus spaar.





Ook geen gevecht wat ik wel later aantrof bij Zoetermeer Voorweg Laag. Bloed jij eens ergens anders man, ook dit is best ASO!




Maar waar gaat het heen met onze wegwerpmaatschappij? We zijn al een samenleving geworden die schoenen weg gooit i.p.v. ze naar de schoenmaker te brengen wanneer er na een feestje wat draadjes los zitten, maar laten we ons dan voornemen dat dit in ieder geval in een vuilniszak is, op de juiste plek, op de daarvoor afgesproken dag. Dan houd je je eigen buurtje schoon want een beter milieu begint, bla bla. Je begrijpt!

donderdag 7 mei 2009

PandaDroom

En dan hier het stappenplan:


Stap 1: laat Christie het cakebeslag maken en knip de accessoires.


Stap 2: Snij de oreo koekjes in 2e. 2 koekjes per panda beer. Verpulver de overige koekjes in de blender.


Stap 3: Bak zowel de buikjes van de panda als de hoofdjes. Ofwel 6 grotere en 6 kleinere cakejes.


Stap 4: Laat de cakejes afkoelen en maak alvast de icing.


Stap 5: Wanneer de cakejes zijn afgekoeld kun je ze insmeren met de icing en de oreokruimels erover heen strooien. Doe dit alleen met de buikjes, ofwel de grote cakjes.


Stap 6: Smeer de hoofdjes ook in met de icing en maak met chocolade glazuur oogjes, neusjes en een mondje.


Stap 7: Plak de hoofdjes vast met glazuur en een cocktailprikkertje. Plak ook de oreohelftjes als handjes naast de hoofdjes. Maak met witte icing nageltjes op de pootjes en druk de oortjes, choco cereals, aan de zijkant van het hoofdje.

En daar zijn ze dan, de Panda Cupcakes!








Met stijlicoon en topkokkin Christie Cupcake ging ik weer aan het bakken gister. Wat hebben we een ongelofelijke prestatie verricht! Ooit zulke dope Cupcakes gezien? Dacht het ook niet. Het heeft wat bloed, zweet, tranen, geld en manuren gekost maar dan hebbie ook wat. 6 pandaberen klaar om met uitsterven bedrijgt te worden. Texas Schiffmacher nam er namelijk al 1 mee, Julien heeft er al 1 achter z'n kiezen en ook Lil'Vic Victor heeft er gister 1 onthoofd. En toen waren er nog maar 3.

Geniet er van Chris want voor je het weet heb je WNF aan je broek hangen.




woensdag 6 mei 2009

wist je dat..?

Ohw!! Ik houd van weetjes. Ik vind het heerlijk om kleine dingetjes te weten en die met andere te delen. Het zit nogal in de familie want iedereen met bloed van de familie Baart in zijn aderen doet het. Zo weet ik bijvoorbeeld dat Charlie Chaplin eens meedeed aan een look-a-like wedstrijd van Charlie Chaplin en niet won, nee hij werd derde.




Nog een weetje, in een framboos zit veel meer vitamine C dan in een sinaasappel. Je moet er wel meer van eten om je dagelijkse hoeveelheid binnen te krijgen maar goed. Dat is het weetje niet.

Maar dan dit. Ik hoorde vorige week van Samantha, collega van Laura, dat G-star als mascotte de neushoorn gebruikt om de volgende reden: Neushoorns kunnen niet achteruit lopen. Zo staat G-star dus alleen voor vooruitgang, ze blijven niet stilstaan en kijken niet terug. Vond ik heel vet!




Nu kijk ik weer verder naar 'How it's made' om meer weetjes te vergaren. Heel gaaf hoe een rugbybal in elkaar gezet wordt.

Heeft er zin in!

Ik dus, op feestjes. De slogan drink, maar met mate, heb ik ooit helemaal verkeerd opgevat. Ik drink met mijn maten maar weet van geen ophouden. Het openingsfeestje van Timboektoe was daar ook een heel goed voorbeeld van. Al voor we bij de schoolbus, die ons daar onder het genot van Indiana Jones af dropte, aan kwamen was mijn hoofd al zo rood als de neus van mijn friendin. Al had zij dit met camouflage stift verdoezeld.

Maar goed, een optreden van twee van mijn favoriete bands verder en ik was in een dusdanige toestand dat ik op de auditie ronde van BNN afgelopen zondag met blauwe plekken op den benen sexy probeerde te zijn. Gelukt weliswaar want door!

Ondanks het plezier op feestjes moet ik proberen toch mate te houden want uiteindelijk is het voor niemand leuk. Sorry moeders, maar dit is je dochter.