donderdag 19 maart 2009

DieetMadness

Ik ben een vrouw en vrouwen voelen zich in deze periode van het jaar verplicht om af te vallen zodat, wanneer de bikini weer uit de kast gehaald wordt, we ons winterjasje kwijt zijn.

Nou zie ik op TELEshop Zumba, een workout waarbij je met een groep mensen, eigenlijk als in super slechte videoclip, in rijtjes staat te dansen, joelen en afvalt. Het ziet er eigenlijk best leuk uit. Maar de vraag is, als je dat bestelt, krijg je die groep gemotiveerde mensen er ook bij? Want als ik zo in mijn 1tje in mijn woonkamer sta, zonder gordijnen en mijn buren dus zien hoe ik tegelijk mijn dansskills en gewicht improve, kan ik me dan met mijn slanke lijf nog wel buiten vertonen?

Kijk, het ding is dat je zo gek kan doen in je woonkamer als je wil, als je twee witte Wii afstandsbedieningen in je handen hebt is dat geaccepteerd. En met de Wii fit heb je een eigen personal trainer die je weegt en bijhoudt hoeveel minuten je al hebt gesport per dag. Je kunt ermee yoga-en, aerobic-en, balanceren en spiertrainingen doen. Ik hou ervan.



Maar buiten het feit dat de Wii de kilo's eraf laat vliegen moet je ook op je eten letten. Zo heb ik met Laura en Paula een bijzonder dieet gevolgd. Het soepdieet. Het houdt in dat je alleen een bepaalde soep eet in combinatie met eigenlijk niets. Naja, fruit, groente, zilvervliesrijst, steaks en 1 aardappel, ja 1. de steaks mogen ook pas op dag 5, als je het al bijna niet meer trekt. Maar het werkt, en goed ook! Ik ben zo'n 3,5 kilo kwijt in 7 dagen. Dus zomer? Laat maar komen! Zin in!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten