vrijdag 27 maart 2009

Mondeling...

Toen ik nog een klein meisje was en in mijn examenjaar op de middelbare school op moest voor de mondelinge examens, wist ik dat ik een half uur, samen met mijn literatuur leraar en de adjunct directeur, in een klein kamertje ging doorbrengen. Om mijzelf te voorzien van een dikke voldoende was ik zo slim om twee moorkoppen mee te brengen. Ik ben dan ook geslaagd met een 8, dus dat werkt!




Maar tijden veranderen en nu ben ik de docent. Het kleine kamertje is echter verdwenen en het mondeling vindt nu plaats in de aula tezamen met alle docenten en leerlingen uit de desbetreffende examen klassen. Beetje lopende band werk. Het mondeling heet nu dan ook Taaldorp. De aula is ingericht als een dorp met politie bureau, huisarts, apotheek, sollicitatie punt, secretaresse desk en een postkantoor. Voor de tweede keer ben ik een werknemer van de Postbank, had inderdaad ING moeten zijn dit jaar, en moet ik de leerlingen van een exclusieve reisverzekering voorzien. Maar de leerlingen mogen de dialogen ver van tevoren oefenen.

Mijn collega Postbanker is het na zo'n 20 leerlingen behoorlijk zat en ik moet toegeven, de verveling begint best toe te slaan wanneer elke leerling met hetzelfde land en de dezelfde activiteit aankomt bij onze balie. Toch blijven we professioneel en elke klant gaat met een tevreden gevoel, en ik hoop ook een voldoende, ons kantoor uit.




Ik heb alleen geen moorkop gekregen, wij waren het die de stroopwafels en de speculazen uitdeelde.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten